یزدفردا: استاندار یزد از هم افزایی استانی برای حل مسئله مسکن کارگری خبرداد و گفت: تمامی کارگران واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استان ساماندهی و مسئله مسکن آنها مرتفع خواهد شد.

به گزارش یزدفردا: نشست شورای مسکن استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی پیشرفت پروژه مسکن کارگری و همچنین بررسی و تخصیص قیر به پروژه های نهضت ملی مسکن برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با اشاره به دسته‌بندی کارگران استان جهت ساخت مسکن کارگری اظهار کرد: دسته اول شامل کارگرانی که قادر به پرداخت هزینه‌های ساخت و ساز نیستند که مقرر شد با واگذاری زمین و ارائه تسهیلات به آنان کار ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.
 
وی با بیان اینکه دسته دوم شامل کارگرانی است که قادر به پرداخت هزینه و تحقق آورده‌ جهت ساخت مسکن هستند، گفت: به این دسته از کارگران در قالب نهضت ملی مسکن زمین تعلق می‌گیرد تا در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخت واحد مسکونی آنها آغاز شود.
 
مهران فاطمی در ادامه تصریح کرد: به دسته سوم و کارگرانی که مالک زمین هستند اما نیاز به تسهیلات دارند، وام ۵۵۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد تا از این طریق کار ساخت را آغاز کنند.
 
وی با اشاره به تصویب بسته مذکور در هفته کارگر جهت ساخت مسکن کارگری، عنوان کرد: جمع بندی ساز و کار و فرایند اجرایی این طرح در یک کارگروه سه‌جانبه شامل معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل کار و خانه کارگر انجام می‌شود.
 
استاندار یزد در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس این فرایند تمامی کارگران واجد شرایط نهضت ملی مسکن در استان ساماندهی و مسئله مسکن آنها مرتفع خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا